De ce, ce este si cum sa devii manager de proiect: cele mai importate motive!

0
16

Pentru o dezvoltare ca la carte in orice companie, dar si pentru a realiza diferite proiecte in comunitate si nu numai, este nevoie de minti deschise si de oameni capabili, care sa faca acest lucru. Fiecare proiect, indiferent de anvergura lui, are nevoie de o echipa bine pregatita. Insa, oricat de bine pregatita este echipa, aceasta nu se poate coordona si organiza daca nu este condusa de un manager de proiect. Aceasta este o profesie din ce in ce mai cautata, ce se poate parctica daca ai la baza un curs. Astfel de curs autorizat poti accesa pe cursuriautorizate.eu si astfel poti deschide calea spre un nou viitor pentru tine, dar si pentru compania sau institutia in care lucrezi. In plus, multe persoane isi doresc sa devina manageri de proiect si pentru ca astfel vor obtine ceva ce, in alte profesii, vor avea cu greu: recunoastere. 

Dar care sunt cele mai bune motive pentru a deveni manager de proiect?

In primul rand, trebuie sa te intrebi ce se asteapta cei din jur de la un manager. Ca manager de proiect, in ceea ce priveste atitudinea ta fata de echipe este ca trebuie sa fii rapid si clar cu privire la asteptarile tale si ale proiectului. De asemenea, trebuie sa fii corect si binevoitor, sa ai expertiza profesiei si sa stii cum sa iti motivezi echipa. Deci, daca ai aceste abilitati sau daca doresti sa le dezvolti, efectuand un curs de manager de proiect, esti pe drumul cel bun.

Unul dintre primele motive care ar trebui sa ne impinga sa devenim manageri de proiect este sa dorim sa ajutam oamenii. Fara a cadea in naivitate, este esential sa intelegem ca meseria de manager de proiect este indreptata catre cei de langa noi. Suntem aici pentru a-i ajuta pe ceilalti sa reuseasca si pentru a le oferi toate mijloacele pe care le avem pentru a le promova succesul si pentru a duce la bun sfarsit proiectul.

Vom putea sa le dezvoltam abilitatile celor din echipa de proiect impartasind experientele sau cunostintele noastre. De asemenea, vom putea sa le dezvoltam responsabilitatea, astfel incat sa poata merge chiar mai departe, dar sa invete si sa isi asume responsabilitatea pentru alegerile lor.

Atunci cand vom lansa un proiect, vom mobiliza o intreaga echipa pentru a atinge obiectivele. Nu lucram singuri si numarul de persoane implicate va fi mai important. In plus, atunci cand luam o decizie, va trebui sa o implementam impreuna cu echipele noastre. Prin urmare, decizia noastra va fi transmisa si aplicata de un numar semnificativ de persoane. Prin urmare, acest lucru are un impact puternic asupra companiei, chiar si asupra societatii sau a mediului, in functie de deciziile luate.

Sa ne amintim, de asemenea, ca nu trebuie sa decidem singuri. Putem promova un management de proiect care va implica echipele in luarea deciziilor si in elaborarea planurilor de actiune. Cu toate acestea, impactul nostru va fi intotdeauna la fel de important, deoarece vom “energiza” toti acesti oameni si vom avea un impact asupra vietii profesionale a acestor oameni.

Un manager de proiect, deoarece ocupa o pozitie ierarhica importanta, va avea acces si la evenimente de anvergura. De exemplu, el poate fi capabil sa acceseze mai multe intalniri strategice sau grupuri de lucru.

Va fi o ocazie pentru el sa se pronunte pentru a-si apara convingerile, valorile si punctele pe care le considera esentiale. Fiecare trebuie sa dea sens profesiei sale. Si acest sens trebuie sa fie in armonie cu valorile noastre. 

Ca manageri de proiect vom avea mai multe informatii, ceea ce ne va permite sa intelegem mai bine ce trebuie sa facem. Nu trebuie sa uitam sa le impartasim deciziile echipelor noastre. Vom fi mai reflectivi, pentru a da intotdeauna mai mult sens actiunilor noastre. Astfel, vom intelege mai bine ce se intampla, motivele, dar si directia muncii pe care o desfasuram. Acest lucru ne va oferi mai mult sens si o satisfactie mai mare in activitatea noastra.

Managerul de proiect este responsabil pentru o echipa, dar este si in serviciul ei si ar trebui sa serveasca drept ghid al oamenilor din acea echipa. Cei care isi doresc sa poata lucra linistiti in coltul lor nu ar trebui sa aleaga sa urmeze o cariera ca manager de proiect. Dimpotriva, un manager de proiect trebuie sa gaseasca in permanenta timpul pentru a fi la dispozitia echipelor pentru a le putea asculta si a le antrena.

In plus, el va fi in contact cu diverse departamente. El va trebui sa coordoneze toate aceste relatii si informatii pentru a le folosi la maxim pentru a permite echipelor sale sa atinga obiectivele. Prin urmare, el va fi in mod constant solicitat de catre celelalte departamente ale companiei sale, dar si de catre companiile externe si, in special, de clienti. Astfel, managerul de proiect va avea bucuria de a fi inconjurat de oameni si de a nu lucra niciodata singur.

Managerul de proiect este responsabil pentru buna organizare a muncii. El trebuie sa se asigure ca toata lumea stie ce sa faca printr-o delegare buna. In plus, va trebui sa garanteze ca aceasta organizare este eficienta si da roade. El va completa aceasta organizaree cu un alt aspect al slujbei sale: planificarea. Intr-adevar, el va trebui sa ritmeze eforturile pentru a asigura o buna productivitate, dar si pentru a respecta termenele. Este posibil sa fie nevoit sa controleze. El trebuie sa se asigure ca munca este realizata corect, respectand organizarea si planificarea prestabilite.

In cele din urma, pentru ca va trebui sa se gandeasca si la modalitati de a-si satisface intotdeauna mai bine clientii, va trebui sa stie sa inoveze si sa gandeasca diferit. Prin urmare, mnagerul de proiect va fi obligat sa caute inspiratie si sa-si actualizeze abilitatile in timp ce dezvolta altele noi.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here