Cursuri inot pentru adulti

0
50

Sa stii sa inoti este cu adevarat o aptitudine de ce sa fii mandru. Pana acum 2 luni eram la fel de bun la inot precum o ancora insa, de cand am gasit site-ul https://www.initiereinot.com/cursuri-inot-adulti, viata mea s-a schimbat in bine. Desi mi-a luat ceva timp sa imi fac curaj pentru a ma inscrie la un astfel de curs, acum consider ca am facut cea mai buna alegere din viata mea. Nu numai ca inotul te poate scapa din situatii de urgenta in cazul in care aluneci intr-un lac sau prietenii te imping in piscina, insa ofera si beneficii pentru corpul nostru.

La initiereinot.com cursantii benficiaza de posibilitatea de a folosi facilitatile celor 4 bazine din Bucuresti.

Ce beneficii iti poate aduce inotul ca si adult? 

Inotul stimuleaza sistemul nervos central si il ajuta considerabil sa se oxigeneze si sa se vascularizeze. Facand efort fizic, corpul consuma mai mult oxigen si implicit are nevoie sa primeasca o cantitate mai mare de aer. Oxigenul asimilat e transportat rapid prin vasele sanguine, ce sunt, de asemenea, puse in functiune de pulsul alert, catre creier si intreg organismul, obtinandu-se o circulatie si vascularizare benefice. Acest lucru duce si la regenerarea celulelor creierului. Inotul antreneaza perfect reflexele motorii, ajuta echilibrul si coordonarea, dezvolta puterea de concentrare si atentia.

Inotand, creierul creste secretia de endorfine, acele substante chimice produse cu scopul de a combate, pe de-o parte, efectele stresului si ale durerii, iar pe de alta parte, de a induce o stare de relaxare a organismului si de a intari sistemul imunitar.

Intr-un singur antrenament vei stimula toate grupele de muschi: pe cei abdominali si din zona lombara, care impreuna asigura o postura corecta si un echilibru bun, pe cei de la umeri, carora inotul le ofera un grad de rotatie optim si le creeaza o buna mobilitate, bratele vor fi mai ferme, iar picioarele sunt si ele uniform lucrate. Procedeul bras stimuleaza contractii in partea interioara si exterioara a coapsei.

Cand inotam, greutatea corpului se disperseaza pe apa si astfel nu vom avea incarcare exterioara asupra articulatiilor. Prin inot obtinem un bun raport intre articulatii, oase si muschi. Oasele sunt bine protejate, rata de accidentari (fracturi) este foarte mica, iar articulatiile sunt, de asemenea, ferite de dislocari si luxatii.

Coloana vertebrala este ea insasi o articulatie, semimobila. Prin inot, muschii paravertebrali, ce se gasesc de o parte si de alta a coloanei vertebrale, devin mai puternici si se dezvolta uniform, obtinandu-se o buna ancorare a coloanei si un aliniament corect. Inotul poate corecta hipercifoza, hiperlordoza sau scolioza, fiind recomandat si in problemele herniei de disc. E considerat un sport “sigur” datorita faptului ca nu suporta socuri, cazaturi, ca in alte sporturi.

Inotul ne ajuta sa slabim intr-un mod sanatos. Acest tip de antrenament e considerat unul cardiovascular. Frecventa cardiaca (pulsul)este punctul de referinta al acestuia. Daca e mentinuta intre 60-75% din maxim, se stimuleaza arderea grasimilor. Procesul poate fi de durata, insa merita. 

Principalul factor care duce la aparitia diabetului este aportul mare de glucoza pe care il administram corpului nostru, insa nu il si consumam. Inotul creste cantitatea de insulina, aceasta avand rolul de a readuce la normal cantitatea de glucoza, pe care o transforma in glicogen.

Un antrenament de aproximativ o ora, la o intensitate medie, foloseste sistemul aerob. Inotand, avem nevoie de un flux mare de oxigen, ceea ce implica o buna functionare a plamanilor. In plus, e foarte benefic in afectiunile respiratorii, cum este astmul. Mediul acvatic, fiind lipsit de praf, ii ajuta pe astmatici, inotul ducand la curatarea foselor nazale, a bronhiilor si a plamanilor. 

De asemenea, in timpul lectiilor la piscina, am observat ca foarte multi parinti isi aduc copiii sa inoate. Este un sport placut, iar copiii adora sa stea in apa alaturi de prietenii lor. Inotul ofera posibilitatea copilului sa intalneasca alti copii, fiind un bun exercitiu de socializare si dezvoltare a personalitatii micutului. Copiii vor lega prietenii, se vor bucura si vor fi mai dornici sa invete acest sport impreuna cu alti copii de varsta lor. Inotul este un sport care ajuta la dezvoltarea anumitor trasaturi de personalitate.

Copiii care urmeaza lectii de inot devin mai increzatori in fortele proprii, mai curajosi si se adapteaza mai usor mediului inconjurator, fiind mult mai “dezinhibati” si activi. Inotul ofera un bun prilej de distractie pentru copii, atat prin contactul cu apa, care stimuleaza descarcare de endorfine, cunoscute si sub numele de “hormonul fericirii”, cat si prin posibilitatea de a intalni si a se juca alaturi de alti copii. Inotul ajuta copilul sa consume energie intr-un mod sanatos. Dupa inot, copilul va fi mult mai relaxat si va avea nevoie de somn, care, alaturi de sport, este absolut necesar pentru o dezvoltare optima. 

Spre deosebire de calculator / televizor, care sunt adversarii unui somn linistit, inotul are exact efectul opus, asigurand copilului somnul linistit pe tot parcursul noptii.

Pentru mai multe informatii, poti accesa oricand initiereinot.com.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here