Transportul frigorific

0
77

Apariția camioanelor frigorifice a schimbat pentru totdeauna logistica de afaceri, făcând posibilă transportul fructelor, legumelor, al cărnii și al altor obiecte predispuse la deteriorări pe distanțe mult mai mari.

În timp ce conceptul a început cu blocuri de gheață în spatele camioanelor și autoutilitarelor, acest tip de transport a devenit acum destul de sofisticat încât să se ocupe de tot felul de mărfuri prețioase, inclusiv unele medicamente.

Transportul frigorific a început în 1842 pe vagoanele care au fost utilizate pentru transportul de articole în timpul frigului. Mai târziu, gheața a fost adăugată la trenuri. Primele camioane înghețate au început să fie lansate la începutul anilor 1910.

Înainte ca metodele de păstrare a produselor friabile să fi existat, producția putea să se deplaseze la aproximativ 80 de km de la ferma în care era cultivată. Vacile au fost trimise vii la abatoare, deoarece carnea lor nu a putut fi expediata, dar de multe ori au murit sau au pierdut cantitati semnificative de greutate in transport.

Unitățile frigorifice mecanice pentru camioane au fost fabricate pentru prima dată de Thermo Control Company din SUA în anii 1940.

Camioanele frigorifice transportă peste 90% din alimentele pe care le consumă astăzi americanii.

Remorcile moderne frigorifice sunt proiectate să funcționeze independent de camionul care le trage, furnizând propria sursă de alimentare și unitățile de refrigerare. Acest lucru le permite să rămână rece atunci când sunt transportate cu camion, tren, avion sau barcă.

Un camion frigorific bine întreținut și îngrijit poate conduce la mai mult de 1 milion de mile în timpul vieții sale. Chiar și cu întreținerea obișnuită, mașina dvs. va conduce numai în jur de 200.000 de mile.

Remorcile frigorifice păstrează temperaturi între 12 grade Celsius  și -28 gradeCelsius, permițându-le să transporte o mare varietate de mărfuri. Transportul frigorific a fost folosit pentru a transporta medicamente, flori, lucrări de artă, albine, pinguini, parfumuri, electronică și mai mult pentru persoanele care au nevoie de ele.

În plus față de echipamentul de refrigerare, fiecare remorcă frigorifică conține aproximativ 1000 kg de izolație de spumă.

Astăzi, în Statele Unite există numai 500.000 de remorci frigorifice în funcțiune, fiecare costând mai mult de 60.000 de dolari.

Transportul frigorific necesită o companie cu experiență, cu cunoștințe, experiență și echipament, pentru a face munca corectă.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here