OM LA OM cu Chinezu` | Înainte de toate, Blogal Initiative este despre oameni!

0
168

Blogal Initiative a acordat în aproape şase ani premii de peste 200.000 de euro, iar minunata echipă condusă de Cristian Birta a hotărât să sărbătorească momentul printr-o nouă campanie. Provocarea constă într-un articol în care să scoţi în evidenţă lucrurile bune pe care Blogal Initiative le-a adus în viaţa ta de-a lungul timpului, fie că vorbim de premii, experienţe sau prieteni.

Leslie Brown spunea că pentru a ajunge cel mai bun într-o anumită nişă trebuie să fi printre cei mai buni din domeniul respectiv, să le studiezi comportamentul, să le vezi obiceiurile şi să descoperi omu` dincolo de profesia sa. Nu îl cunosc personal pe Cristi, nu ne-am văzut niciodată. De când m-am înscris pe Blogal Initiative i-am urmărit activitatea pe facebook, motiv pentru care în urmă cu câteva luni de zile i-am solicitat un interviu. Textu` de faţă a stat la dospit luni bune, iar provocarea Blogal Initiative a reprezentat prilejul pentru publicarea sa. Îmi place omu` pentru că zi de zi îşi trăieşti visul. Când jobu` tău se identifică cu visele tale eşti deja norocos, iar când asta îţi asigură traiul eşti mai mult de atât. Nu îl admir doar pentru activitatea prestată „la birou” ci şi pentru familia sa. Pentru persoanele care îi aduc primul zâmbet al zilei, pentru sclipirea din ochi din fiecare fotografie în care apare alături de un membru al familiei şi pentru figurile de stil folosite în descrierea fiecărei imagini postate. Cristi este întradevăr un om norocos şi unul dintre cei mai buni din branşa sa, iar asta am aflat datorită Blogal Initiative.

Ce te-a determinat să alegi blogging-ul?

În 2007, eram în căutare de noi provocări, ca să zic așa. Lucram în marketing politic și nu prea îmi mai plăcea, din foarte multe motive. Și am descoperit bloggingul. Am analizat cam juma de an despre ce este vorba, m-am uitat la contextul din România și am decis că merită să intru pe piață și să îmi pun toate cărțile la bătaie pe linia asta. Și a ieșit

Când şi cum a devenit blogging-ul full time job?

Recent (pe 2 octombrie), am împlinit 9 ani de când am lansat blogul. De atunci pot spune că a fost un job full-time. Pentru că am intrat de atunci cu o strategie, cu un business plan și cu niște investiții. Adică profi.

Într-un mediu în permanentă schimbare, cum reuşeşti să îţi ţii aproape cititorii?

A durat un timp, niște ani buni, până am înțeles ce vor cititorii de la mine și ce le-aș putea oferi eu, ca blogger. Dar, odată ”contractul” semnat cu ei, restul a venit de la sine. Îți ții cititorii aproape în primul rând scriind constant și des. Pentru că – furculition – ei de aia revin la tine, ca să aibă ce citi. Apoi vine partea de plan editorial, adică pe ce zone scrii, unde te poziționezi și cu ce ton of voice le vorbești. Dar astea le afli în timp, nu se întâmplă de pe o zi pe alta.

Care sunt sursele tale de inspiraţie şi mediul în care îţi place să redactezi textele?

Oh, asta este foarte ușor. Oriunde te uiți, ca blogger, găsești surse de inspirație. Doar să ai orizontul deschis, cum ar veni. În cazul meu, în ultima perioada, există – recunosc – o presiune din partea campaniilor în care sunt implicat și care îmi dictează, ca să zic așa, subiectele. Dar, altfel, cum ziceam, dacă te uiți la niște nori, să zicem, și poți avea subiect, să scrii despre când îți aduci aminte că ai văzut prima data norii 😀

Cum este privită meseria de blogger de către cei cu care interacţionezi?

Cred că anul în care a fi blogger a fost recunoscut ca meserie cam de majoritatea celor care lucrează în industria comunicării a fost 2010. Până atunci a fost mai greu să explici ce faci, cam ce beneficii ai putea oferi și, mai ales, de ce să te plătească cineva pentru asta 😀 Acum nu mai sunt probleme, toți știu că există bloggeri profesioniști și că asta este meseria lor.

Care sunt avantajele blogging-ului?

Există, cum îi spun eu, o piramidă a avantajelor de a avea un blog. Care la bază are beneficiul fundamental, acela că îți așterni gândurile undeva la loc public și că cineva te bagă în seamă, ca să o zic de la peluză. Puțină lume se gândește la asta ca la un benficiu, dar este unul enorm! Apoi poți să primești invitații la evenimente, produse în teste, faci networking mult mai ușor, primești cadouri și, beneficiul cel mai important (dar și cel mai greu de atins…), să fii blogger profesionist și să trăiești din asta.

Cum se construieşte “audienţa” în online?

În timp și cu greu. Pe scurt spus. Și neapărat trebuie să pornești de la o strategie, care să îți spună de unde pleci, unde vrei să ajungi, în ce timp, pe ce canale și cu ce resurse. Fără strategie nu prea ai șanse să ajungi cu adevărat departe. Există și excepții, desigur, dar nu m-aș baza pe asta dacă aș fi la început de drum. În plus, nu există rețete sigure. Fiecare blogger își construiește comunitatea proprie, în stilul său, pe stilul său. Iar asta ia timp și multă, multă implicare.

Ce calităţi ar trebui să aibă un blogger?

Multe 😀 Le las pe alea ”clasice” (să scrie bine, constant etc.) și m-aș focusa pe una mai de nuanță, dar extrem de importantă, din punctul meu de vedere: să aibă mindset de blogger. Adică să știe că a fi blogger este ”serviciul” său, chiar dacă vorbim despre un second-job (câteva ore pe zi dedicate blogului). Pentru că, altfel, dacă nu iei blogul în serios, nici el nu o să te ia în serios pe tin. Și… the end 😀

Cum decurge o zi din viaţa ta?

Dimineața ajung la birou la Kooperativa 2.0, în jur de ora 8.00. Până pe la 10.00 mă uit prin mailuri, verific statusul campaniilor în care suntem implicați ca agenție și scriu un material pe blog. După care încep întâlniri și/sau evenimente, iar printer picături mai scriu pe blog. Iar în jur de 17.00 închid ”șandramaua” și plec acasă la familie, cu excepția serilor (foarte puține, de altfel, pentru că așa am decis eu să fie!) când am un eveniment.

Ce le-ai recomanda bloggerilor începători?… şi un “minimum requirements” pentru cei care vor să se apuce de blogging?

Să intre în mindsetul de blogger despre care vorbeam mai sus, să își facă neapărat strategia și să aibă răbdare (mai devreme de 2 ani nu cred să prindă ”cheag” cum trebuie). Și, desigur, să scrie constant și des, pentru că doar așa o să își dea seama cum să își construiască o comunitate în jurul blogului.

Echipa Blogal Initiative. Sursă foto: facebook.com
Echipa Blogal Initiative. Sursă foto: facebook.com

Din toate proiectele implementate, care este proiectul tău “de suflet” şi de ce?

Faptul că am reușit să adun o gașcă splendidă în Kooperativa 2.0 este categoric cea mai mare reușită profesională pentru mine!

Cum te simţi ştiind că eşti unul dintre cei mai buni oameni din branşă?

Mândru. Și onorat. Și responsabil pentru ceea ce fac și pentru ceea ce voi face de acum înainte. Și încrezător că din urmă vin bloggeri tineri, care vor fi mult mai mult decât am fost noi

Având în vedere toate proiectele desfăşurate până în prezent, cât de mult contează latura socială în acţiuniile tale?

Păi bloggingul este social! Și când scrii pe blog și când comentezi pe alte bloguri și când bei bere cu alții! Dacă te referi la partea offline a activității unui blogger, aici îți pot spune din experiență că poți să crești exclusiv în online până la un anumit nivel, după care te cam blochezi și trebuie neapărat să ieși în offline ca să ”deblochezi” creșterea în continuare. Deci recomand cu mare căldură combinația dintre online și offline pentru un blogger.

Campanii de succes desfăşurate prin intermediul Blogal Initiative. Sursă: www.cristianchinabirta.ro

Cum poate ajuta blogging-ul comunitatea din care faci parte?

Un raspuns simplu ar fi așa: prin faptul că un blogger reușește să adune în jurul lui oameni care au aceleași valori, pe care, împreună, le pot promova mai ușor. Un răspuns complex poate fi dat doar de fiecare blogger în parte. Dar întrebarea ta este foarte bună. Și i-aș da un ”share” către alți bloggeri: tu ce faci pentru comunitatea din care faci parte?

Blogal Initiative în cifre. Sursă foto: www.cristianchinabirta.ro

Cum vezi viitorul blogging-ului în România?

Este greu de făcut predicții, având în vedere viteza cu care se mișcă lumea. Dar bloggingul este despre conținut. Iar conținutul nu va muri niciodată. Se va transforma doar. Nu știm cum, însă. Vom vedea. Oricum, aș recomanda bloggerilor să își facă o strategie de brand personal prin care să își decline brandul în mai multe medii. Îi și ajută la ce fac pe blog și se ți asigură că viitorul va suna bine!

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentBlog my Valentine 2017 | Be my valentine, Blogawards!
Articolul următorReview AllView | Controlul Tehnic de Calitate marca Blogatu
Autor al cărţii „Drum printre ani – Istoria echipei de fotbal Gloria Buzău 1971 – 2011” şi al cărţii "50 de personaje marcante în istoria fotbalului buzoian". În prezent redactor Buzăul Sportiv şi realizator TV Buzău. Realizator TV şi moderator al emisiunilor „Fotbal Total”, „TV Sport”, „Eurofotbal”, „Sport Maxim”, „Arena sportivă” şi „Zona neutră”. Prezentator al emisiunilor „În spatele uşilor de restaurant”, „Tainele pensiunii” şi "Bilet de vacanţă". Realizator al DVD-urilor „Războinicii la Ciuta”, „Meciuri de poveste” şi „Palatul Comunal, simbol al Buzăului”. Peste 200 de evenimente sportive comentate (din fotbal, handbal şi futsal).

Lasă un răspuns