Recent câţiva din prietenii mei s-au hotărât “să angajeze” un tipser anonim pentru a le furniza zilnic aşa numitele “sure bets” – pariuri sigure. Zis şi făcut. Au contactat persoana, au virat banii şi în ciuda sfaturilor nu s-au ales cu mare lucru. Un an şi jumătate am comentat meciuri din România pentru serviciul de livescore şi betting al unei agenţii din UK, care la rândul ei furniza informaţia statistică către câteva zeci de siteuri, fie pentru pariuri sportive în timp real, fie pur informaţional. Cel mai mare câştig personal a fost în juru` a 1000 – 1500 de euro, iar pierderile cumulate… pff nici nu vreau să mă gândesc. Aşa cum unii din voi ştiţi am pus în practică, cu mai mult sau mai puţin folos, diferite metode matematice pentru a câştiga la pariuri sportive în cadrul anumitor competiţii. Nici una nu a fost sigură, majoritatea au solicitat un buget substanţial însă unele au depăşit şi 80% în privinţa procentului de reuşită, dar toate au solicitat extrem de mult timp şi stres. Poate sunt unul din puţinii care a oferit metode confirmate matematic cu procent de reuşită de peste 80% fără să îmi ascund identitatea. Alături de unii dintre voi am pus în joc sume imense şi am asista la câştiguri foarte bune, dar şi la pierderi tragice… de la oamenii de afaceri care au jucat sume exorbitante până la studenţii care pariau banii de mâncare. Experienţa mi-a format un decalog pe care o să-l aflaţi mai târziu. Până atunci spulberăm două mituri. Cel al pariurilor sigure (sure bets) şi pe cel al “miliardarilor de carton”. 

“Sorcovă” pentru începători

80% din site-urile care oferă pronosticuri “se inspiră” după publicaţii deja consacrate, iar target-ul lor este reprezentat de numărul vizitatorilor care se înregistrează pe diferite website-uri de betting graţie reclamelor afişate în interiorul acestuia, caz în care primesc un comision care variază de la agenţie la agenţie. Sunt uşor de recunoscut pentru că furnizează un conţinut mediocru şi generalist constant iar vizual sunt pline de reclame şi promoţii mult mai lizibile în cadrul site-ului decât conţinutul acestuia (ponturile, motivu` pentru care ai accesat website-ul). Majoritatea site-urilor de profil lucrează fie direct cu agenţia, caz în care sunt parteneri, sau cu o firmă care are în portofoliu multiple agenţii de betting şi le oferă campanii pentru diferite promoţii sau modalităţi de pariere. Majoritatea pariorilor preferă din comoditate să acceseze primele trei rezultate pe Google când vine vorba de “ponturi”, decât să îşi analizeze evenimentele sportive şi să meargă pe intuiţia proprie.

Sure bets doar dacă este “inside job”

În ultima perioadă numărul conturilor private pe diferite reţele de socializare care oferă abonaţilor aşa numitele “sure-bets” (pariuri sportive) s-a mărit. Practic în schimbul unei sume de bani primeşti zilnic de la un “anonim” 2 – 5 ponturi sigure. Eh… nu sunt sunt atât de sigure. Este foarte greu să oferi garanţia sfârşitului unui eveniment sportiv, fără să te bazezi pe o informaţie corectă şi precisă direct din interiorul acestuia. În cel mai fericit caz poţi să oferi cel mai probabil pronostic în urma unei analize de formă.

reclama fake

Concret, ponturile pe care le vei primi zilnic sunt evenimentele (în general 2 sau 3) studiate intens de cel care le trimite şi în care favoriţii au cele mai mari şanse. Niciodată cota cumulată a acestor “ponturi zilnice” nu va depăşi 3.

bilete fake
Bilete tipărite FAKE!

Aceştia se folosesc de bilete “aranjate” (fotografii/ print screen) sau mai nou clipuri video pentru ca potenţialii clienţi să devină certitudini. “Biletele aranjate” sunt foarte uşor de manipulat atâta timp cât deţii cunoştiinţe minime de editare foto şi ai grijă din ce unghi filmezi). Ca exemplu am folosit o captură reală a contului meu de Bet365 şi una prelucrată.

CAPTURA EDITATĂ

1
În realitate pariul a fost pierdut. Ambele reprize au fost câştigate de Coventry.

Ei mizează pe aceste tertipuri pentru a spori nivelul de încredere al jucătorului într-o sursă nesigură, a cărui identitate nu este cunoscută. Judecând logic, atât timp cât îţi ofer o posibilitate sigură de a realiza venituri suplimentare, de ce mi-aş ascunde identitatea? Nu cred că “l-aţi căpăci” pe unu` care din 2 lei vă ajută să îi transformaţi în 200, nu?

Mirajul 1ht/2ft, 2ht/1ft

Pentru a atrage şi mai mult “guşterii” şi a spori încrederea acestora în serviciile pe care le oferă, pariorii anonimi dau spre vizualizare bilete câştigătoare cu sume şi cote uriaşe. În fotbal cea mai uzată metodă este aceea a rezultatului pronosticat pentru pauză şi final, cea mai mare cotă oferită pentru acest tip de pariuri este atunci când una din cele două combatante conduce la pauză, dar cealaltă îşi adjudecă victoria. În urma unei analize amănunţite (minutul în care marchează/ primeşte gol una cele două formaţii, cartonaşele roşii, jucători absenţi, fluctuaţiile de formă, numărul partidelor în care au fost conduşi şi au revenit sau viceversa ş.a.m.d. …) se poate obţine un procent de probabilitate ca evenimentul respectiv (1 pauză 2 final şi invers) să se întâmple. Acest lucru este specific ligiilor inferioare din Europa, campionatelor din Asia de Sud-Vest şi America de Sud. Pentru a oferi prognoza unui asemenea eveniment este necesar un timp îndelungat pentru studiul istoricului pentru cel puţin una din cele două formaţii. Tot pentru a ridica nivelul încrederii în “sursă” majoritatea postează pe conturile de socializare rezultatul evenimentului (chiar şi scor exact) pentru a îşi atrage laude nemeritate.

Ora reală a postării: în jur de 13.54, Ora modificată: 6.00 AM. :)
Ora reală a postării: în jur de 13.54, Ora modificată: 6.00 AM. 🙂

Totul este o farsă. Spre exemplu, Facebook îţi permite să editezi ziua şi ora postării. Să zicem că meciul se termină la orele 22.00 iar tu la 22.05 îţi postezi rezultatul final şi editezi postarea să apară ca şi când tu ai fi făcut acest lucru la orele 17.00.

Postarea făcută, bineînţeles după meci! :))
Postarea făcută, bineînţeles după meci! :))

UN ROL FOARTE IMPORTANT ÎL JOACĂ ATENŢIA VOASTRĂ!

LATER EDIT! Neatenţia voastră îmi putea aduce cel puţin 200 de euro în câteva ore. Mai grav este că din cauza aceleaşi neatenţii zilnic mii de oameni pierd sume bune, în timp ce alţii trăiesc din treaba asta şi îşi asigură necinstit un câştig lejer. 

Totuşi aceste evenimente se întâmplă în mod voit, însă este greu de crezut că cineva le va face publice. Două exemple ar fi liga secundă, şi mai ales a treia din ţările est-europene acolo unde condiţiile financiare ale participantelor sunt extrem de slabe, ajungându-se în anumite situaţii ca jucătorii celor două formaţii care se întâlnesc să fie plătiţi şi să îşi asigure temporar existenţa din acestea.

“Miliardari de carton”

Majoritatea tabloidelor sau a publicaţiilor online şi printate de profil sportiv semnează ocazional articole cu titlu: “S-a îmbogaţit din pariuri! Din 2 lei a câştigat 2 miliarde! I-a ieşit cotă de 3000”. Eh… poate titlurile sunt uşor exagerate dar aţi înţeles ideea. Totul este parte a campaniilor de promovare şi marketing a agenţiilor de pariuri. Sincer, câţi din prietenii voştri au devenit miliardari peste noapte din pariuri sportive? Agenţia X îl angajează pe Gigel şi îl pune să semneze un contract de reprezentare confidenţial şi supus unor clauze riguroase. În schimb Gigel apare la TV Bloc sau Ziaru` de la colţ cu următoarea declaraţie: “Sunt fericit! Am câştigat 300.000 de euro! Agenţia X e cea mai tare!” alături de un carton care menţionează suma respectivă. În realitate Gigel a luat în jur de 5000 – 10.000 de euro (nu din pariuri, ci doar pentru mascaradă), suma variază de la un bookmaker la altu`, iar contractul semnat de el şi Agenţia X are clauză de confidenţialitate pe care dacă Gigel o încalcă va suporta legal toate prejudiciile (de imagine, pierderi şi altele) aduse agenţiei. Dacă Gigel vrea să demonstreze întradevăr că a câştigat 300.000 de euro se poate fotografia alături de declaraţia sa fiscală prin care a plătit statului impozitul aferent sumei respective.

În postările următoare o să vă descriu câteva din modalităţile intitulate eronat “metode sigure” pentru a câştiga la jocurile de noroc, o să analizăm diferitele sisteme matematice şi o să va dezvălui încă unul din secretele de promovare ale caselor de pariuri.

LATER EDIT: Oricine poate prelua postări de aici, din bun simţ zic totuşi să preluaţi doar începutul articolului şi să puneţi link-ul cu continuarea către sursa originală.

DISTRIBUIȚI
Articolul următorMobila-Ghencea.ro face din casă acasă
Autor al cărţii „Drum printre ani – Istoria echipei de fotbal Gloria Buzău 1971 – 2011” şi al cărţii "50 de personaje marcante în istoria fotbalului buzoian". În prezent redactor Buzăul Sportiv şi realizator TV Buzău. Realizator TV şi moderator al emisiunilor „Fotbal Total”, „TV Sport”, „Eurofotbal”, „Sport Maxim”, „Arena sportivă” şi „Zona neutră”. Prezentator al emisiunilor „În spatele uşilor de restaurant”, „Tainele pensiunii” şi "Bilet de vacanţă". Realizator al DVD-urilor „Războinicii la Ciuta”, „Meciuri de poveste” şi „Palatul Comunal, simbol al Buzăului”. Peste 200 de evenimente sportive comentate (din fotbal, handbal şi futsal).

5 COMENTARII

Lasă un răspuns